Cilvēces liktenis atrodas spēļu veidotāju rokās

Pavisam nesen “The Senate Commerce Science and Transportation Committe” atbalstīja senatora Džeja Rokfellera projektu, kas ir izveidots, lai rūpīgi izpētītu tēmu “Cietsirdība videospēlēs: tās iespaids uz bērnu un pusaudžu psihi.”

Lai arī cik dīvaini tas skan, bet Rokfellera piedāvātais projekts ir vienīgais, visu videospēļu pastāvēšanas laikā. Līdz pat mūsdienām, datorspēļu iedarbību ir pētījušās tikai privātās organizācijas un mācību iestādes. Lielākā daļa tādu pētījumu beidzās ar sausiem secinājumiem “saikne starp reālo vardarbību un virtuālajām spēlēm nav konstatēta.”

Džejs Rokfellers, kurš starp citu ir vecākais senators Kongresā ( viņš šo amatu ieņem kopš 1985 .gada iekš credx.eu) atzinās žurnālistiem, ka jau sen ir aicinājis savus kolēģus pastiprināti kontrolēt videospēļu tirgu. Bet, viņi, diemžēl, viņa iniciatīvai pievienojās tikai tad, kad divdesmit gadus vecais Ādams Lanza sarīkoja šaušanu Konektikutas skolā.

Cietsirdīgo videospēļu pretinieki cer, ka Rokfellers saasinās attiecības starp spēļu biznesa “haizivīm” un likumsargiem. Tādējādi, spēles, kuras ir paredzētas jauniešiem līdz septiņpadsmit gadiem, kļūs daudz labsirdīgākas un humānākas.

Videospēļu pretiniekiem ir pamatoti iemesli uztraukties. Pavisam nesen, pārdošanā parādījās jaunās paaudzes konsoles SonyPlaystation 4 un Xbox One, kuras padarīs spēles par reālākām. Tas nozīmē, pēc pavisam īsa laika sprīža, videospēles, ne ar ko vairs neatšķirsies no mākslas filmā. Secinājumi – robežā starp realitāti un izdomu, pieredzējušiem spēlētājiem, var pavisam izzust. Šova biznesam ir daudz atzaru, bet visbīstamākais un neparedzamākais – videospēles. Tā uzskata Toms Greins, cilvēks, kas cīnās pret virtuālo spēļu cietsirdību. Kino, mūzika un literatūra ir sīkums, salīdzinājumā ar to, ko ar cilvēku var izdarīt mīlestība pret mūsdienīgām konsolēm.

Pēdējie datorspēļu ražotāju (Entertaiment Software Association – ESA) ražotāju pētījumi liek mums palikt uzmanīgiem. Dotajā brīdī aptuveni 58% amerikāņu periodiski spēlē videospēles. Sievietes tikai pavisam nedaudz atpaliek no vīriešiem (48% pret 52%). Vairāk nekt 52%). Vairāk nekā pusei amerikāņu ģimeņu mājās ir pašiem sava konsole Sony, Microsoft vai Nintendo. Vidējais spēlētāja vecums ir trīsdesmit pieci gadi , tas ir, piecpadsmitgadīgo spēlētāju nav mazāk par piecdesmit piecgadīgajiem spēlētājiem. Vēl pavisam nesen tika uzskatīts, ka videospēļu spēlēšana ir tikai skolnieku un studentu aizraušanās.

Veselīga dzīves veida piekritēji baidās pat nevis no tā, ka spēles ir tik ļoti cietsirdīgas, bet no banālās psiholoģiskās atkarības, kuras jaunās paaudzes tehnoloģijas tikai pastiprinās. Pēdējā laikā, Amerikas Savienoto Valstu iedzīvotāji ir iegādājušies videospēles, konsoles, un aksesuārus par 22 miljardiem dolāru. Bērni vairs nevēlas iet laukā spēlēt basketbolu, braukt ar skrituļdēļiem , velosipēdiem, iet makšķerēt un peldēties. Visi šie izklaides veidi ir pieejami videospēļu veidā. Sabiedrība pat nemana, ka pierastais iedzīvotāju dzīves veids sāk transformēties.

Vēl viens internetā veiktais pētījums pierāda, ka lielākais amerikāņu vairums 25 gadu vecumā jūsmo par virtuālajiem, nevis reālajiem rekordistiem. Piemēram, videospēļu čempionātu uzvarētāji ir daudz populārāki par reālajiem skrējējiem, peldētājiem, vingrotājiem, utt.

Bet videospēlēm ir ne tikai sliktās, bet arī labās puses. Pētnieku grupa no Teksasas universitātes ir secinājusi, ka 80% videospēļu var izmantot izglītojošo skolas programmu vietā.

PS: Paldies musus draugiem no Bulgārijas!